אחסון גבינות באופן מקצועי

  • (0) תגובות

לרבים מהאנשים נראה כי כל הגבינות זהות מבחינת מאפייני ודרישות אחסונן, וניתן להתייחס אליהם כקבוצה אחת. למעשה, כל גבינה הינה ייחודית, ולשיטת האחסון ודרך ההתמודדות עימה ישנה השפעה מכרעת על הטעם ואיכות הגבינה. שמירה על כללי אחסון וטיפול בגבינות המיוחדות ימקסמו את חיי המדף תוך שמירת ושיפור הטעם.

מאפייני הטיפול בגבינה – נקי, קר ומכוסה
כאשר קונים או מקבלים גבינה חדשה, כדאי לבחון את החבילה, ולהקדיש תשומת לב לאריזה ולטמפרטורה הנדרשת. כאשר הגבינה מוגשת וניתנת בעטיפה קרועה או רשלנית וטמפרטורת הפנים היא מעל ל 7 מעלות צלזיוס, סביר להניח כי היא תהיה לא איכותית במקרה הטוב, ואף פגומה במקרה הרע. לאחר הקבלה, יש לאפסן ולאחסן את הגבינה במקרר חלביה או מקרר אחר, באופן המידי ביותר.

באופן מקצועי, הגבינה חייבת להיות מאופסנת במקרר חלביה אשר מיועד לאחסון גבינות וחופשי ממזונות ארומטיים אחרים. גם במקרר ביתי, ניתן ועדיף לייחד לגבינות מדף מיוחד, בכדי שהגבינה לא תספוג את הניחוחות האחרים הנמצאים. למניעת זיהום צולב של טעמי הגבינות, כדאי גם להשתמש בסכין שונה וקרש חיתוך שונה בכדי לחתוך סוגים שונים של גבינות.

נהלי תברואה בטיפול בגבינה
הן בתור לקוחות, והן בתור מקצועניים אשר עובדים בעסקי הגבינות, יש להקפיד על נהלי תברואה טובים. חשיבות ההקפדה על כללים אלה נכונה לכל מוצר מזון, אולם חשובה שבעתיים במיוחד עבור גבינות, אשר הינן מזון חי הנותר פעיל מבחינה ביולוגית. הכלל החשוב ביותר הוא הקפדה על שטיפת ידיים במים ובסבון לפני הטיפול בגבינה. כמו כן, יש לנקות ולחטא את אזור העבודה והכלים, כך שנוזל החיטוי לא יבוא במגע ישיר עם המזון.

כאשר עובדים עם גבינות, יש לנגב את פני השטח של הגבינה באופן טבעי. גבינות בעלות קליפה וגבינות בעלות שעווה, אפשר לנקות עם תמיסת ניקוי )מלח( לפני החיתוך. את לוחות החיתוך יש לכסות בניילון נצמד, נייר שעווה או חומר אחר לפני חיתוך גבינות עם עובש. ככלל, הכלים הדרושים לאחסון וטיפול בגבינה הם: רדיד אלומיניום, ניילון נצמד, מגבות נקיות, לוחות חיתוך נקיים ושני סוגים של מיכלי אחסון מפלסטיק: אחד עם חורים (כדי לאפשר זרימת אוויר) ואחד ללא חורים.

סוגי הגבינות וסוגי האחסון
גבינות טריות כוללות גבינות מסקרפונה, מוצרלה טרי, Queso Blanco, ריקוטה, גבינת עזים ופטה. כמו גם גבינות רכות למחצה כגון מינסטר, צ’דר, גבינה שוויצרית ועוד. גבינות אלו יש לאחסן ב 1-4 מעלות צלזיוס, ורצוי במקרר חלביה. אם הגבינה נרכשה במיכל פלסטיק, יש להמשיך לכסות אותה בכדי למנוע ספיגת טעם ממזונות אחרים. גבינת עזים, לעומת זאת, צריכים להיות עטופה בנייר קלף או נייר כסף, ובמכל פלסטיק סגור היטב. פטה נשמרת בצורה הטובה ביותר כאשר היא מאוחסנת במיכל מלח סגור היטב. אם במקרה נמצא עובש על גבינה טרייה, יש להחזיר את המוצר או לזרקו לפח.


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דלג לתוכןכפתור לפתיחת תפריט נגישותHandicapped logo whiteHandicapped logo black

תפריט נגישות

הצהרת נגישות